Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Κουραμπιέδες Φουντουκιού

Φέτος, ειπα για αρχη να κανω μια δοκιμη στους κουραμπιέδες.. αντι για το κλασσικό αμύγδαλο να βάλω φουντούκι! Επειδη δεν ειμαι λατρης του αμυγδαλου, μ αρεσαν περισσοτερο ετσι, όμως πολλοί - ειδικά οι παλιοτεροι - δήλωσαν οτι προτιμουν την κλασσικη γευση με το αμυγδαλο (προσεχώς!)

Υλικά
2 κούπς βούτηρο (500 γρ. περιπου)
3/4 κουπας ζάχαρη άχνη
λίγο αλάτι
1/2 κουταλάκι βανιλια
ξυσμα απο 2 λεμονια
1 κουπα φουντουκια τριμμένα στο multi (περιπου 200 γρ.)
4 κουπες αλευρι γ.ο.χ.
1 κουτ. κοφτο μπεικιν
άχνη για το πασπάλισμα

Εκτέλεση
Λιώνουμε το βουτηρο και το χτυπαμε μαζι με την ζαχαρη αχνη για 10-15 λεπτα - ο παρλιαρος λέει όσο περισσοτερο τόσο καλύτερα - μέχρι να ασπρίσει και να αφρατεψει. στο μεταξυ βαζουμε το ξυσμα λεμονιου με 1 κουταλακι ζαχαρη σε ενα μπολάκι και το αφηνουμε στο ψυγειο - έτσι βγαζει περισσοτερο αρωμα και λιωνει ωστε να μην φαινονται τα ξυσματα στη ζυμη.
Όταν το βουτηρο με την αχνη ειναι ετοιμα, προσθετουμε το αλατι, τη βανιλια, το μπέικιν, το ξυσμα και τις 3 κουπες αλευρι και ζυμωνουμε συνεχως. Στην αρχη θα ειναι δυσκολο γιατι η ζυμη θα ειναι κολλημενη στα χερια, αλλα σιγα σιγα ξεκολλάει.
Έπειτα ριχνουμε τα φουντούκια - εμενα γενικα δεν μ αρεσουν χοντροκομμένα, αλλά αναλογα με το γουστα μπορουν να μπουν και χοντροκομμενα αντι για τριμμένα.
Τέλος ρίχνουμε σιγα σιγα την τελευταια κουπα αλευρι μεχρι το μιγμα να ξεκολαει καλα απο τα χερια, αλλα να μη γινεται τριμματα - μπορει να μη χρειαστει ολοκληρη η κουπα.
Αναβουμε το φουρνο στους 175 και στρωνουμε ενα ταψι με λαδοκολλα.
Ετοιμαζουμε τους κουραμπιέδες με κουπ-πατ ή στρογγυλους και τους αραδιαζουμε στο ταψι.
Ψήνουμε για 25 λεπτα περιπου μέχρι να αρχισουν να κοκκινιζουν και τους βγαζουμε σε ενα καθαρο ταψακι. Τους αφηνουμε να κρυώσουν εντελως - εγω τους αφησα ολο το βραδυ - και επειτα πασπαλιζουμε ενα ταψι με ζαχαρη αχνη, τοποθετουμε πανω τους κουραμπιεδες κοντα κοντα και πασπαλιζουμε απο πανω ξανα με ζαχαρη αχνη. Αφηνουμε για λιγο να σταθουν και τους "μαζευουμε", τοποθετωντας τους επομενους!
In English here.

28 σχόλια:

  1. Eλπινικούλα καλημέρα μου αρέσει πολύ η ιδέα σου και τα σχήματα στους κουραμπιέδες σου.Βέβαια εγώ είμαι λάτρης του αμυγδάλου αλλά φαίνονται τέλειοι.Μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εμενα μου αρεσουν τα διαφορετικα και λατρευω τα φουντουκια οποτε θα κεραστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ nadia, με το φουντουκι ειναι πιο πολύ σα μπισκοτο φουντουκιου σε "καμουφλαζ" κουραμπιε...

    @ Ειρήνη, κερασου όσα θελεις... γιορτες ερχονται και κερναμε συνεχως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν και κουραμπιές χωρίς αμύγδαλο για μένα δεν είναι κουραμπιές, οφείλω να ομολογήσω ότι οι δικοί σου είναι λαχταριστοί και μου αρέσει και το φουντούκι, λέω λοιπόν να είναι η επιλογή μου νο 2 αλλά πολύ αγαπημένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελπινίκη, ασχέτως περιεχομένου οι δικοί σου φαίνονται εξαιρετικοί και διακρίσεις στους ξηρούς καρπούς δεν κάνουμε...:)
    Φτιάχνε εσύ και κάποια στιγμή θα περάσω!

    Φιλιά και του χρόνου να είσαι καλά, να μας ξαναφτιάξεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είμαι σίγουρη ότι θα μου άρεσαν ΚΑΙ με φουντούκι! Πολύ όμορφη φωτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατί όχι??? Ωραιότατο είναι και το φουντούκι...
    Πολύ πρωτοποριακή σε βρίσκω!!!
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. A ειναι να σου μείνουν . στείλτους απο εδώ που τούς τρώγω ανεξαρτήτως ξηρού καρπού!!!!Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μια χαρα μου ακουγετε και εμενα
    αν και χτες εκανα τους δικους μου με αμυγδαλο και ομολογο οτι κατα τα αλλα μοιαζουν πολυ οι συνταγες μας.
    να ειμαστε γερες να ξανακανουμε του χρονου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Taste Advisor, μας αρεσει και η δευτερη θεση!

    @ kitchenStories, περνα και κερασου οποτε θελεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ kiki, σ ευχαριστω...

    @ painter, θελω παντα να βαζω μια πινελια διαφορετικη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ RIRI, ερχονται....

    @ Ελευθερια, να μαστε γερες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ελπινίκη μου και του χρόνου!!!
    Μοσχομύρισαν μέχρι εδώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ελπινίκη μου τέλειοι οι κουραμπιέδες σου.
    Και του χρόνου νασαι καλά.
    Ωραίοι είναι και με φουντούκι.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Νατασα, σ ευχαριστω... κερασου ελευθερα!

    @ Marion, και του χρονου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΕΛΠΙΝΙΚΗ ΜΟΥ, ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟΙ ΟΙ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ... ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΣΧΗΜΑΤΑ!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πωπω κάτι όμορφοι και ξεχωριστοί κουραμπιέδες!!
    Ελπινίκη,επειδή έχω ξεμείνει από κουρταμπιέδες και θα ξανακάνω θα φτιάξω αυτούς!
    Φιλάκιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ georgiaxara, φετος βρηκα αυτα τα κουπ-πατ και ενθουσιαστηκα! σ ευχαριστω!

    @ eva, σ ευχαριστω πολύ... αν τους κανεις, περιμενω εντυπωσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φουντουκοκουραμπιέδες...αμαν τώρα ξελυγώθηκα...θα τους φτιάξω Ελπινίκη μου!Χρόνια πολλά καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σίγουρα θα είναι νόστιμοι. Τα φουντούκια είναι για μένα ο πιο νόστιμος ξηρός καρπός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ mara, αν τους δοκιμασεις, περιμενω σχολια...

    @ manousina, αμα σ αρεσουν τα φουντουκια, θα σ αρεσουν κι οι κουραμπιεδες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ωραία σχηματάκια τους έδωσες!
    Νοστιμότατοι και με φουντούκι έτσι?
    Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. oi dikoi sou fenontai pio oreoi apo tous dikous mou!!!! epeidi tous dikous mou tous teleiono (tous eksafanisame sxedon, 2 atoma!), tha ftiakso kai tous dikous sou!! pos me briskeis???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ kikop80, εμενα που προτιμαω το φουντουκι μ αρεσαν περισσοτερο κιολας!

    @ donkey, σε βρισκω τελεια... αμα δε φαμε τωρα ποτε θα φαμε...
    Εγω με τα μελομακαρονα και τους κουραμπιεδες δεν σταματαω να τρωω.. ετσι κι αλλιως μια φορα το χρονο ειναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τους έφτια ξα σήμερα με πολύ μικρά κουπ. Καταπληκτικοί. Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απο τωρα ξεκινησες κουραμπιεδες? Ειπαμε φευγει το καλοκαιρι, αλλα οχι και Χριστουγεννα!!!

      Διαγραφή
    2. Πάντα τους φτιάχνω, ανεξάρτητα αν είναι η "ώρα τους". Καλή χρονιά!!!!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...